czwartek, 26 czerwca 2014

#2, oklapnięty waniliowy suflet

Szaro i buro za oknem, deszcz dudni o framugi okien, więc trzeba pocieszyć się ciepłym śniadaniem...


waniliowy suflet z manny z gruszką, brzoskwinią i różanym miodem, kawa rafaello
vanilla semolina souffle with pear, peach and honey from roses, rafaello coffee

Pewnie nie możecie się nadziwić temu, jak spektakularnie opadł od nadmiaru owoców. :D A w piekarniku był jeszcze taki śliczny! Absolutnie mu to jednak nie przeszkodziło w byciu pysznym i puszystym jak chmurka.

Note to self - muszę kupić nową formę do zapiekania. Najlepiej od razu dwie. Ta nie należy do najładniejszych.

W tym finezyjnym słoiczku siedział sobie zapomniany różany miód przywieziony z Bułgarii. Od tego wszystkiego zgęstniał i konsystencją skojarzył mi się z wielkim, walentynkowym lizakiem. Mała rzecz a cieszy!

 
 

11 komentarzy:

  1. ciepłe śniadanko dizś u mnie też musiało być!
    taki suflet to ja chcę! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepłe są najlepsze, nawet w te gorętsze dni.

      Usuń
  2. A u mnie o dziwo poranek przepiękny (oczywiście przywitany kaszą jaglaną:P)
    A ja na miejscu Twojego sufletu też bym nie uniosła ciężaru dodatków :P Następnym razem uwiecznij jak będzie jeszcze w piekarniku :D
    Tak czy siak i tak prezentuje się apetycznie.
    Smacznego ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Suflety stety niestety zawsze opadają po jakimś czasie, ale bynajmniej nie odejmuje im to smaku! Polecam bananową wersję! To dopiero niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie mimo wsyztsko na pewno było super smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ugotuj kaszę mannę z takich proporcji, jak lubisz, ale koniecznie na gęsto. Dodaj żółtko jajka i dokładnie wymieszaj, a białko ubij na sztywno i delikatnie połącz z masą. Dodaj ulubione dodatki (na przykład bakalie), możesz też posłodzić. Ja do gotowania użyłem waniliowego mleka sojowego, więc słodyczy mi wystarczyło. :) Przełóż do naczynka i zamknij w nagrzanym piekarniku. Ja piekłem 25 minut w 170*C na funkcji góra/dół, następnym razem chyba zdecydowałbym się na termoobieg, może by tak nie opadło. :P Oczywiście trochę krócej, 15 minut w 180*C byłoby okej.

      Usuń
  6. Wanilia... Dla niej warto zgrzeszyć :) Nie da się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń