wtorek, 5 sierpnia 2014

#42, kukurydziana z kokosem

Ostatnio towarzyszą mi lekkie, niewymagające wielkiego wysiłku śniadania. Proste a pyszne - to chyba połączenie idealne.


mocno kokosowa kaszka kukurydziana z bananem i malinami

Zdecydowanie zaliczam się do miłośników kasz. Na długo przed blogosferą myślałem, że na świecie istnieją tylko dwa rodzaje - kasza manna i palona gryczana, podana z gęstym sosem. No, może jeszcze jęczmienna w krupniku, chociaż mama musiała mnie uświadomić, bo sam bym się nie zorientował. A tutaj, no proszę, jest ich tyle, że głowa mała!

Mój następny cel - orkiszowa i bulgur.

22 komentarze:

  1. Kokosowe love i maliny ? No nie ma lepszego duetu <3
    Polecam ci owsianą , jest nawet lepsza od owsianki i pysszzna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi gryczana kojarzyła się tylko i wyłącznie z gulaszem - wiem coś o tym :) Pyszne śniadanie, kukurydzianą to ja mogę jeść na kilogramy

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja bardzo dawno temu znałem tylko gryczaną paloną i jęczmienną, które nota bene były tak przyrządzane, że ciężkie do zjedzenia :p
    Tak, też jestem KaszMan'em ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności! Ja też bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też poznałam różne rodzaje kasz dopiero po dołączeniu do blogosfery. Gryczana na słodko? A tak się da? haha
    Bulgur i orkiszowa są świetne, musisz spóbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I dobrze, że jest taki wybór kasz, są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Też ostatnio stwierdziłam, że uwielbiam wszystkie kasze, choć tak jak ty znałam tylko trzy rodzaje w takiej postaci jak ty mówisz. Poznałam więcej i pokochałam. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też dzięki blogom odkryłam inne rodzaje kasz niż manna, jęczmienna i gryczana :)
    Kukurydzianą ostatnio wybieram znacznie częściej niż manną.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mocno kokosowa? Biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przed blogosferą myślałam, ze na śniadanie jada sie tylko kanapki, owsianki i placki ;D
    Uwielbiam kokos z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie owsianki, jakie placki? Płatki na mleku! :D

      Usuń
  12. ja też zanim zaczęłam przygodę z blogosferą znałam tylko mannę, teraz mogę ich conajmniej 10 wymienić :D
    pyszne połączenie w tej miseczce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ło, jak pysznie c:
    Po cichu dołączę do miłośników kasz, a co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz opóźnioną reakcję, dopiero niedawno "ogarnęłam" wszystkie komentarze i znalazłam Twój z prośbą o przepis na pudding chlebowy, więc taki podstawowy, z którego zwykle korzystam - Do szklanki wypełnionej mlekiem do 1/4 wysokości (ok. 60 ml) wbijam jajko i wszystko porządnie mieszam. Dodaję łyżeczkę cukru trzcinowego i ewentualne aromaty, przyprawy etc. Naczynko do zapiekania smaruję lekko tłuszczem. Bułkę (może to być chleb, np. 2/3 kromki) kroję w kostkę. Połowę pieczywa wkładam na dno naczynia, zalewam połową masy mleczno-jajecznej, układam nadzienie (owoce, czekolada, bakalie itp.), następnie drugą połowę bułki i wszystko zalewam resztą masy. Zazwyczaj wkładam pudding na noc do lodówki, żeby pieczywo dobrze nasiąknęło mlekiem i jajkiem, ale podejrzewam, że wystarczy ok. 10 - 15 minut. Piekę w 180 stopniach przez 30 - 40 minut, w zależności od tego, jak bardzo dodatki są wilgotne. To tyle :)

      Usuń
    2. Jej, dzięki wielkie! :D

      Usuń
  14. Kasze kocham i jem tylko przeważnie je na śniadanie :D
    Polecam bulgur! Moje serce skradła ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kaszki - najlepsze jedzonko na brzuszek :) Syte, cieplutkie i ten aromat podczas ich gotowania... Marzenie!!! Ja też nie wiem, jakie już mam jeść, bo jest ich tyle... Do wyboru, do koloru, a każda bogata w co innego :) Bardzo pożywne śniadanko :P

    OdpowiedzUsuń
  16. kazda kasza jest genialna <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Kokos świetnie komponuje się zarówno z bananem jak i z malinami :D
    Ja przed blogiem jadłam tylko kanapki i płatki z mlekiem (co za wstyd ):P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czego się wstydzić, ja jadłem niemalże identycznie - tosty albo płatki na mleku :D

      Usuń